Pereiti į pagrindinį turinį
Svarbi informacija!
Motinos pienas - geriausias maistas kūdikiui, jo sveikam augimui ir vystymuisi. Sveika žindyvės mityba užtikrina gerą, kokybišką pieną ir tinkamą žindymą. Maitinimas iš buteliuko ar per ankstyvas papildomo maisto įvedimas gali sumažinti kūdikio norą žįsti krūtį. Esant žindymo sunkumams, prieš pradėdami maitinti pieno mišiniu, būtinai pasitarkite su gydytoju, įvertinkite socialines ir finansines galimybes. Ypatingai svarbu kruopščiai laikytis visų nurodytų pieno mišinių ar papildomo maisto naudojimo, ruošimo ir saugojimo instrukcijų, nes jų nesilaikymas gali sutrikdyti kūdikio sveikatą.
5 dalykai, kuriuos turi žinoti kiekviena dirbanti būsima mama

5 dalykai, kuriuos turi žinoti kiekviena dirbanti būsima mama

Visiškai normalu dirbti besilaukiant net ir trečiojo trimestro laikotarpiu, jeigu sekasi išlaikyti sveiką pusiausvyrą tarp darbo ir poilsio. Nėra nieko blogo tęsti darbinę veiklą, tačiau pateikiame keletą dalykų, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį:

Laikykitės atokiai nuo pavojingos aplinkos
Ir tam yra svarių priežasčių. Nuo 3 iki 8 nėštumo savaitės, tai, ką jūs valgote ir kuo kvėpuojate turi milžinišką poveikį vaisiui, nes pradeda formuotis jo pagrindiniai organai. Jeigu jūs nuolatos esate žalingų medžiagų persmelktoje aplinkoje, kaip benzino, merkurijaus, švino, chloro ar anglies dvideginio, jūs keliate savo vaikui didelę riziką pačiu svarbiausiu vaisiaus vystymosi metu.
 
Jeigu jūsų nuolatos dirbate kompiuteriu, turėtumėte atkreipti dėmesį į elektromagnetinę radiaciją. Yra paprastų būdų sumažinti jos poveikį: investuokite į radiacijos filtro plokštę, kuri prisitvirtina prie kompiuterio monitoriaus, ir pasirūpinkite, kad netoli jūsų kompiuterio nebūtų jokių metalinių daiktų, kurie gali atspindėti radiaciją.
 
Reguliariai lankykitės pas gydytoją
Tam, kad papildytumėte tikslią diagnozę iki gimdymo, kartu su reguliariais vizitais pas gydytoją, turėtumėte atlikti krūtinės ląstos rentgenologinį tyrimą, kepenų ir inkstų funkcionalumo tyrimus bei AFP (alfa-fetoproteino) tyrimą. Pasidomėkite medicininiais nėštumo klausimais bei įvairiais patarimais, kad galėtumėte sėkmingai sekti savo pačios kasdienę būseną.
 
Užtikrinkite subalansuotą mitybą
Būna atvejų, kuomet jūs įsitraukiate į darbą ir pamirštate valgyti, arba persivalgote nesveikų užkandžių. Tačiau kol laukiatės, visuomet turėtumėte pasirūpinti savo kasdiene mityba ir tuo, kas naudinga jūsų augančiam vaikeliui. Galite taip pat valgio pabaigoje išgerti besilaukiančioms mamoms specialiai paruošto pienu optimaliam maistingųjų medžiagų poreikiui patenkinti.
 
Laikykitės reguliarių darbo valandų
Paskutinėmis nėštumo savaitėmis, jūsų kūnas dirba ypatingai sunkiai, kad galėtų pilnai pasirūpinti jūsų augančiu vaikeliu. Pasirūpinkite tinkamu savo poilsiu kiekvieną dieną. Maksimaliai išnaudokite savo darbo laiką, kad išvengtumėte viršvalandžių, kurie kelia riziką jūsų ir jūsų kūdikio sveikatai. Įvairūs tyrimai rodo, kad įtemptos darbo sąlygos gali paskatinti priešlaikinį gimdymą, mažą kūdikių svorį ir aukštą kraujospūdį.
 
Pasilikite užtektinai laisvo laiko iki gimdymo
Paskutinėmis nėštumo savaitėmis, jūsų kūdikis sparčiai auga ir vystosi, tad jūsų organizmas patiria didelius fiziologinius pokyčius besiruošdamas gimdymui. Priešgimdyvinės atostogos ne tik padės jūsų kūnui geriau susitvarkyti su pokyčiais, bet jūsų vaikeliui taip pat bus naudinga sveika jūsų kūno ir proto būsena. 
 
Jei tik pajuntate, kad jūsų organizmui nėra viskas gerai ar matote nesibaigiančią darbų krūvą, besikaupiančią ant jūsų stalo, sulėtinkite tempą ir nusiraminkite. Labai padėtų ir jūsų kolegų palaikymas ir galimybė perimti iš jūsų užduotis, kurios fiziškai kelia jums sunkumų. Jeigu kažkas nepavyksta, leiskite sau padaryti pertrauką ir paimkite trumpas vienos dienos atostogas.