Pereiti į pagrindinį turinį
Svarbi informacija!
Motinos pienas - geriausias maistas kūdikiui, jo sveikam augimui ir vystymuisi. Sveika žindyvės mityba užtikrina gerą, kokybišką pieną ir tinkamą žindymą. Maitinimas iš buteliuko ar per ankstyvas papildomo maisto įvedimas gali sumažinti kūdikio norą žįsti krūtį. Esant žindymo sunkumams, prieš pradėdami maitinti pieno mišiniu, būtinai pasitarkite su gydytoju, įvertinkite socialines ir finansines galimybes. Ypatingai svarbu kruopščiai laikytis visų nurodytų pieno mišinių ar papildomo maisto naudojimo, ruošimo ir saugojimo instrukcijų, nes jų nesilaikymas gali sutrikdyti kūdikio sveikatą.
Ką nėštukės turėtų žinoti apie vandens aerobiką?

Ką nėštukės turėtų žinoti apie vandens aerobiką?

Profesionalaus Vandens Fitneso Asociacijos duomenimis, vandens pasipriešinimas yra apytiksliai 12-15 kartų stipresnis už pasipriešinimą sausumoje. Pratimai sausumoje yra labiau varginantys besilaukiančioms mamos dėl gravitacijos poveikio, o taip pat yra didesnė tikimybė pažeisti sąnarius. Kitaip nei mankštinimasis sausumoje, vandens aerobikos intensyvumą galima prilyginti mankštai su hanteliais ar panašiais prietaisais dėl vandens pasipriešinimo. Tai padeda ugdyti įvairių kūno raumenų jėgą neapkraunant sąnarių. Be to, kuomet žmogaus krūtinė yra po vandeniu, širdies veikla gali padidėti 27-30%, lyginant su mankšta ant žemės. Širdies susitraukimai tampa stipresni, padidėja plaučių tūris ir deguonies kraujyje kiekis. Ekspertai tiki, kad tai yra puikus būdas mankštintis nėštumo metu, nes vandens aerobika padeda aktyvuoti vaisiaus smegenų ląstelių vystymąsi ir tuo pačiu apsaugo besilaukiančias mamas nuo traumų.

Pasižiūrėkime iš arčiau į šią augančią tendenciją tarp mamų užsienyje
Profesionalus vandens aerobikos instruktorius pareiškė, kad nėščiųjų užsiėmimai vandenyje jau daugelį metų yra populiarūs tarp mamų užsienyje dėl keleto priežasčių. Dėl galimybės plūduriuoti vandenyje, net ir paskutinėmis nėštumo savaitėmis mamos gali dalyvauti užsiėmimuose ir atlikti lengvus šokinėjimo pratimus be didelių pastangų. Tuo pačiu, vandens aerobika efektyviai treniruoja šlaunų, rankų ir kitus kūno raumenis dėl vandens pasipriešinimo. Galiausiai, šio tipo mankšta taip pat padeda apsaugoti kaulus.
 
Mankštos nauda laukiantis

  1. Efektyviai palengvina su nėštumu susijusius nepatogumus: 
    Vandens aerobika padeda treniruoti ir stiprinti pilvo, nugaros, krūtinės, klubų ir kojų raumenis, o taip pat padeda palaikyti svorį ir širdies bei kraujagyslių veiklą, sumažinti nugaros skausmus, ir išvengti problemų tokių kaip venų varikozė ar venų tinimas (edema).

  2. Nebūtina mokėti plaukti:
    Užsiimant vandens aerobika nereikia panerti po vandeniu, tad ir nemokančios plaukti mamos gali pilnavertiškai dalyvauti užsiėmimuose.

  3. Jokių prakaitavimo keliamų nepatogumų:
    Nemėgstančioms stipriai prakaituoti po mankštinimosi, užsiėmimai vandenyje išlaisvina nuo bet kokių prakaitavimo keliamų nepatogumų.

  4. Vandens aerobikos pratimai, skirti besilaukiančioms mamoms, yra paprasti ir greitai įsimenami, kaip rankų stūmimas ir traukimas nuo savęs ir į save, iš kairės į dešinę; lengvi šuoliukai, kojų kėlimas, spyriai, varlės spyriai matuojant laiką, ir pan. Besilaukiančios moterys gali daryti šiuos pratimus vandenyje net ir vėlesniais nėštumo mėnesiais.

 
Paprašykite šeimos narių jus palydėti, nes saugumas turėtų visada būti jūsų aukščiausias prioritetas.
Vandens aerobikos instruktorius taip pat pataria besilaukiančioms mamoms dalyvauti užsiėmimuose tik su gydytojų rekomendacijomis, kai jų nėštumas stabilizuojasi. Besilaukiančios mamos gali dalyvauti vandens aerobikos užsiėmimuose net ir paskutinėmis nėštumo savaitėmis, jeigu joms nėra nubėgę vandenys, nėra kraujavimo ar pilvo skausmų. Nors vandens aerobikos pratimai yra labai paprasti, patariama juos atlikti tik prižiūrint profesionaliems instruktoriams, medicininiam personalui ar šeimos nariams. Nepamirškite, kad saugumas visuomet turi būti jūsų aukščiausias prioritetas, ir stenkitės lankytis nėštukėms pritaikytuose baseinuose. Jeigu renkatės lankytis viešuosiuose baseinuose, laikykitės atokiau nuo didelių grupių ir avėkite tinkamą apavą, kuris neleistų paslysti.
 
Dalyvaukite vandens aerobikos užsiėmimuose, skirtuose besilaukiančioms mamoms
Vandens aerobikos užsiėmimai, skirti besilaukiančioms mamoms, dažniausiai vyksta baseinuose, kurių vandens temperatūra yra apie 29-30 laipsnių Celsijaus, nes tai yra tinkamiausia temperatūra nėštukėms. Žemesnė vandens temperatūra gali sukelti gimdos susitraukimus, o tai sukelia dažną norą šlapintis. Blogiau, kad dažnas poreikis išlipti iš baseino ir eiti link tualeto neišvengiamai sukelia didesnę riziką paslysti. Be to, galima lengvai peršalti dėl staigaus temperatūrų pokyčio tarp vandens ir likusios baseino erdvės.