Pereiti į pagrindinį turinį
Svarbi informacija!
Motinos pienas - geriausias maistas kūdikiui, jo sveikam augimui ir vystymuisi. Sveika žindyvės mityba užtikrina gerą, kokybišką pieną ir tinkamą žindymą. Maitinimas iš buteliuko ar per ankstyvas papildomo maisto įvedimas gali sumažinti kūdikio norą žįsti krūtį. Esant žindymo sunkumams, prieš pradėdami maitinti pieno mišiniu, būtinai pasitarkite su gydytoju, įvertinkite socialines ir finansines galimybes. Ypatingai svarbu kruopščiai laikytis visų nurodytų pieno mišinių ar papildomo maisto naudojimo, ruošimo ir saugojimo instrukcijų, nes jų nesilaikymas gali sutrikdyti kūdikio sveikatą.
8 patarimai, kaip pagerinti jūsų vaiko virškinimo sistemą

8 patarimai, kaip pagerinti jūsų vaiko virškinimo sistemą

Prasti valgymo įpročiai gali sukelti virškinimo sistemos problemų jūsų kūdikiui. Tik keletas nesudėtingų mitybos ir gyvenimo būdo patarimų gali užkirsti kelią tokių problemų atsiradimui.
Daugiau skaidulų, prašau!

1. Daugiau skaidulų, prašau!

Gausus skaidulomis maistas, kaip įvairūs grūdai, vaisiai ir daržovės turi ypatingai gerą poveikį virškinimui. Mažamečiai nuo vienerių iki trejų metų turėtų suvalgyti vidutiniškai 19 gramų skaidulinio maisto per dieną, tad negailėkite obuolių, aviečių ir pilno grūdo duonos vaikams!

Mankštinkitės

2. Mankštinkitės

Fizinis aktyvumas yra ne tik naudingas bendrai jūsų vaikų gerovei, tačiau tai taip pat yra kertinis sveiko virškinimo akmuo. Mankšta gali būti lengva ir smagi, palaikanti vaikų fizinį aktyvumą. Fizinė veikla skatina maisto judėjimą vaiko virškinamuoju traktu ir padeda virškinimui.

Nepamirškite gerti vandenį

3. Nepamirškite gerti vandenį

Ypatingai šiltuoju metų laiku vaikai linkę labiau prakaituoti ir prarasti daug skysčių, todėl vandens gėrimas padeda užtikrinto normalią organizmo veiklą. Švieži vaisiai, citrina ar uogos gali paskaninti stiklinę vandens jūsų vaikui.

Valgykite dažniau, bet mažesniais kiekiais

4. Valgykite dažniau, bet mažesniais kiekiais

Dar vienas būdas pagerinti virškinimo sistemos veiklą yra valgyti dažniau, tačiau mažesniais kiekiais visos dienos metu. Tokiu būdu užtikrinsite, kad jūsų vaikas nejaustų nepatogumų dėl pilvo pūtimo, taip pat maisto išskirstymas mažesnėmis porcijomis daug mažiau apkraus vaiko virškinimo sistemą.

Nepersivalgykite!

5. Nepersivalgykite!

Prižiūrėkite jūsų vaiko valgymo įpročius ir įsitikinkite, kad vaikas nevalgo per greitai ir dėl to - per daug. Valgant ne namuose, padalinkite maisto porciją, kad jūsų vaikas nesuvalgytų per didelės porcijos, taip stipriai neapsunkindamas savo virškinimo sistemos veiklą.

Pasirūpinkite fermentais

6. Pasirūpinkite fermentais

Mūsų organizmas savaime gamina fermentus, kurie padeda virškinti maistą. Fermentų turi ir mūsų seilės, todėl turime skatinti vaiką gerai kramtyti, kad maistas gautų selėse esančių fermentų. Natūraliai fermentų yra įvairiuose maisto produktuose, tokiuose kaip papajos, mangai, medus ir ananasai.

Maistas, kurio reikėtų vengti

7. Maistas, kurio reikėtų vengti

Perdirbtas maistas, kaip įvairus konservuotas maistas ar saldūs užkandžiai dažniausiai neturi pakankamai naudingųjų medžiagų, skaidulų ar fermentų. Taip pat, šio tipo maistas yra prisotintas perdirbtųjų riebalų ir kitų konservantų, kurie gali sukelti virškinimo sutrikimus ir paskatinti netinkamą mitybą, jeigu yra dažnai vartojami. Stenkitės duoti savo vaikui daugiau vaisių ir daržovių vietoj saldžių užkandžių - vaiko virškinimo sistema jums padėkos!

Pavyzdys užkrečia

8. Pavyzdys užkrečia

Labiausiai vaikai mokosi iš savo tėvų pavyzdžio. Valgykite kuo sveikiau ir suburkite šeimą bendrai fizinei veiklai ar mankštai - šie puikūs įpročiai yra naudingi tiek suaugusiems, tiek vaikams. Dar daugiau, tai padės jums užmegzti glaudesnį ryšį su jūsų vaiku ir suformuos sveiką, pilnavertį gyvenimo būdą jūsų šeimoje.