Pereiti į pagrindinį turinį
Svarbi informacija!
Motinos pienas - geriausias maistas kūdikiui, jo sveikam augimui ir vystymuisi. Sveika žindyvės mityba užtikrina gerą, kokybišką pieną ir tinkamą žindymą. Maitinimas iš buteliuko ar per ankstyvas papildomo maisto įvedimas gali sumažinti kūdikio norą žįsti krūtį. Esant žindymo sunkumams, prieš pradėdami maitinti pieno mišiniu, būtinai pasitarkite su gydytoju, įvertinkite socialines ir finansines galimybes. Ypatingai svarbu kruopščiai laikytis visų nurodytų pieno mišinių ar papildomo maisto naudojimo, ruošimo ir saugojimo instrukcijų, nes jų nesilaikymas gali sutrikdyti kūdikio sveikatą.
7 maisto rūšys, kurių reikėtų vengti nėštumo metu

7 maisto rūšys, kurių reikėtų vengti nėštumo metu

Kinų virtuvės kepiniai galbūt idealiai tinka su koše ir sojų pienu pusryčiams, tačiau nėštumo metu reikėtų jų vengti. Sluoksniuotos tešlos kepiniai, pagaminti iš komercinių kepimo miltų turi cheminių medžiagų mišinio, žinomo kaip alūnas. Du kepiniai per dieną turi 3 gramus alūno. Galite kasdien vartoti aliuminį apie tai net nežinodami, o tai per placentą persiduoda vaisiui ir gali paveikti smegenų vystymąsi.

Sacharinas
Gali atrodyti, kad sacharinas ir cukrus yra tas pats, tačiau cukrus yra gaminamas iš cukrinių nendrių ir cukrinių runkelių, o sacharinas yra išgaunamas iš akmens anglių deguto ir neturi jokios maistinės vertės. Venkite produktų, kurie savo sudėtyje turi sacharino, kaip dirbtinių saldiklių, gėrimų, saldainių ir sausainių. Per daug sacharino jūsų organizme gali sukelti virškinimo problemas ir sutrikdyti žarnyno veiklą ir galimybę įsisavinti būtinas maistingąsias medžiagas. Dar daugiau, sacharino perteklius organizme gali pažeisti inkstus.

Aštrūs prieskoniai
Nepadauginkite aštrių prieskonių, ypatingai žvaigždinio anyžiaus, pankolių, Sičuano pipirų, čili prieskonių, cinamono, pipirų ir penkių prieskonių mišinio. Nėštumo metu, jūsų organizmui nuolatos trūksta skysčių. Aštrūs prieskoniai sukelia karštį ir stimuliuoja, todėl sukelia sausumą virškinamajame trakte, vidurių užkietėjimą ir žarnyno pažeidimus.

Druska
Vartokite ne daugiau nei 20 gramų druskos (natrio chlorido) per dieną, nes druskos perteklius gali sukelti venų tinimą (edemą) ir aukštą kraujospūdį. Jeigu jūs turite širdies veiklos sutrikimų ar sergate inkstų ligomis, arba nėštumo paskatinta hipertenzija, turėtumėte vengti druskos, ar pakeisti įprastą druską į mažai natrio turinčią nuo pat nėštumo pradžios.

Rūgščių turintis maistas
Nemažai nėštukių jaučia rūgščių turinčio maisto poreikį, kad palengvintų nepatogumus, kuriuos sukelia pirmosios nėštumo savaitės, kaip pykinimas ar galvos skausmas. Kai kurios mamos imasi drastiškesnių priemonių ir naudoja rūgšties turinčius vaistus, kaip aspirinas ar vitaminas C. Geriausias sprendimas būtų visiškai nustoti vartoti bet kokius rūgščių turinčius produktus ir vaistus, ypač pirmomis 2 nėštumo savaitėmis. Neseniai atlikti tyrimai parodė, kad rūgščių turintis maistas gali pažeisti vaisių ir sukelti apsigimimus.

Sūdyta žuvis
Venkite sūdytos žuvies, nes ji gali turėti vėžį sukeliančių (kancerogeninių) nitrozamino junginių - tai yra šalutinis žuvies konservavimo natrio junginių pagrindu produktas. Šie junginiai gali per placentą pasiekti jūsų vaisių ir gali sukelti nepaveldimus apsigimimus.